۱۳۹۲ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

خیال باشد که این کار بی حواله بر آید ...

انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران ، پیروزی غیر منتظره حسن روحانی و شادی فراوان مردم پس از آن ،بیش از هر چیز نشاندهنده نگرانی مردم ایران از وضع نا به سامان اقتصادی و سیاسی کشور و تلاش برای گشایشی هر چند اندک در آن است . رویداد های منطقه با شتاب به سمت نامعلومی پیش می روند . گفتگوهای صلح فلسطین و اسرائیل با توجه جامعه جهانی  به بحران سوریه  به حاشیه رانده شده است. پیام ها ی آشکار و پنهان سران جمهوری اسلامی امید ها را به حل بحران هسته ای ایران و کم شدن بار تحریم ها افزون کرده است. آنچه در این میان مایه نگرانی ایرانیان و البته جهانیان است سخنان جسته و گریخته فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی است که آشکارا در تضاد با گفته های رهبر جمهوری اسلامی یا رییس جمهوری آن است. اسناد غیر قابل انکاری از حضور جمهوری اسلامی و کمک آن به بقای اسد در دست است .آیا جامعه جهانی چشم خود را در برابر حل مساله اتمی ایران، به جنایات اسد و پشتیبانی جمهوری اسلامی از او خواهد بست؟چنانکه رییس جمهور امریکا اشاره کرد، او در نامه اخیر خود به سران جمهوری اسلامی روشن بیان کرده که حل مساله اتمی ایران به حل بحران سوریه ارجحیت دارد. امروز اخباری منتشر شده که ایران حاضر است سایت فردو را ببندد .آیا این کوتاه آمدن ها در نهایت جمهوری اسلامی را از مشکلات عظیم اقتصادی و سیاسی رها خواهد کرد ؟ مهمتر از همه آن است که جمهوری اسلامی از راستی آزمایی جامعه جهانی در مورد تمایل به همکاری و شفاف سازی فعالیت های خود سربلند بیرون اید.روشن است که به دلیل پنهان کاری های فراوان و قلب حقیقت این نتیجه یک شبه حاصل نمی شود البته  دست کم یک سال جمهوری اسلامی وقت خواهد داشت .اگر در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا محافظه کاران به کاخ سفید راه یابند شاید  کشتنیان را سیاستی دگر اید ...تا آن روز جمهوری اسلامی به قدر کافی زمان  دارد که خود را از غرق شدن در گرداب تحریم ها نجات دهد البته اگر عزمی حقیقی وجود داشته باشد و تقیه نباشد . خمینی  گفته بود حفظ نظام از اوجب واجبات است . برادران اکثرا جنگ ندیده سپاه حفظ نظام را در ایجاد بحران می بینند و بخش دیگر از حاکمان در تعامل با جامعه جهانی(مورد آشکار آن حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات گذشته و سخنان او پیش و پس از آن است ). این منشا اختلافاتی خواهد شد  که اکنون هم  چندان ناپیدا نیست .وظیفه مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور اکنون از همیشه سنگین تر است .سایه جنگ از سر ایران ما دور نیست و مبادا که بی عملی ، خود شیفتگی و وابستگیها ایران را به فروپاشی برساند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر